Romantično ispričana lirska operna bajka

Metropolitan u Lisinskom Antonin Dvořák, Rusalka, dir. Yannick Nézet-Séguin, red. Otto Schenk

  • Metropolitan u Lisinskom Antonin Dvořák, Rusalka, dir. Yannick Nézet-Séguin, red. Otto Schenk

    Mora li nužno svako scensko uprizorenje imati neku redateljsku ideju ili se operna priča može ispričati jednostavnim, prihvatljivim jezikom kao što je to učinio austrijski redatelj starije generacije Otto Schenk? Oni koji traže uvijek nešto novo, odmahnut će rukom na ovu realizaciju, a oni drugi – kojih je ipak više – izaći će s projekcije zadovoljni što su slušali prelijepu glazbu a okruženje u kojemu se odvijala nije ih revoltiralo. Naravno, bilo je tu previše realističnih scenskih rekvizita (scenograf Günther Schneider-Siemssen) – uostalom produkcija je stara dvadeset godina – ali oni barem nisu smetali izvođačima.
    Metropolitan u Lisinskom Antonin Dvořák, Rusalka, dir. Yannick Nézet-Séguin, red. Otto Schenk
    Solisti su bili odjeveni u kostime koji su bojom jasno razdvajali svijet stvarnosti, ljudskih bića, od svijeta vila (kostimografkinja Sylvia Strahammer)… i jedna lirska operna bajka doista je bila bajkovito ispričana. I sugestivno, zahvaljujući prvorazrednoj glazbenoj izvedbi na čijem je čelu bio dirigent koji sve više oduševljava, Kanađanin Yannick Nézet-Séguin. Sjajan orkestar Metropolitana sjajno je svirao i u punoj mjeri otkrivao veliko glazbeno bogatstvo ove krasne partiture, koja se, tko zna zašto, ne sviđa Operi HNK-a u Zagrebu, a i drugim Operama u Hrvatskoj, pa je već pola stoljeća nema na njihovu repertoaru.
    Metropolitan u Lisinskom Antonin Dvořák, Rusalka, dir. Yannick Nézet-Séguin, red. Otto Schenk
    Svakako da takvo uprizorenje zahtijeva izvrsne solisti, a oni su takvi i bili. Karizmatična Renée Fleming doduše nije više u naponu snage, ali toliko je velika umjetnica da ostvaruje potresnu kreaciju naslovnog lika vodene vile. Na optimalnom vrhuncu su poljski tenor Piotr Beczala u ulozi Kneza i kanadski bas-bariton John Relyea kao Vodenjak. Oni upravo pršte vokalnom i scenskom snagom kojom i vode radnju. Ne zaostaju za njima iskusna Dolora Zajick kao impresivna Ježibaba i mlada Emily Magee kao glasovno svježa i raspjevana Kneginja. Trolist vila – Dísella Làrusdóttir, Renée Tatum i Maya Lahyani bio je rijetko eufoničan, a i ostali su uspješno odgovorili svojoj zadaći.

    Bila je to svečanost za uho, a za one koji vole romantičan pristup i za oko.

    © Marija Barbieri, KLASIKA.hr, 14. veljače 2014.

Piše:

Marija
Barbieri

kritike