Opera u svijetu
-
Metropolitan u Lisinskom: Richard Strauss, Kavalir s ružom, dir. Edo de Waart, red. Nathaniel Merrill
Piše: Ivan Ćurković
U osebujnoj ulozi Maršalice koja zahtijeva i pjevačku i glumačku zrelost nastupila je jedna od najvećih američkih diva, Renée Fleming, i to u svom interpretacijskom fahu. Unatoč tome što ju je prvi puta pjevala prije petnaest godina, Fleming se čini upravo u idealnoj dobi za njezino tumačenje, i to se svakako osjetilo i u prijenosu uživo, pogotovo u prvome činu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Jacques Offenbach, Hoffmannove priče, dir. James Levine, red. Bartlett Sher
Piše: Ivan Ćurković
Na čisto vokalnome planu u prologu je u tumačenju uloge naslovnoga lika bilo dosta nervozne ustreptalosti, čak mjestimice na granici nepreciznosti, no tragovi tih nedostataka posve su nestali tijekom predstave, kako bi Joseph Calleja kako pjevački tako i glumački vrhunac postigao u epilogu, gdje je njegov Hoffmann htio i mogao ganuti publiku ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Giacomo Puccini, Tosca, dir. Joseph Colaneri, red. Luc Bondy
Piše: Ivan Ćurković
Na planu glumačkog izraza Karita Mattila najviše se saživjela s Bondyjevim konceptom te tumačenju Tosce pristupila bez samopromidžbene poze u želji da posreduje nijanse istančane psihološke karakterizacije. Njezina Vissi d'arte neće ostati zapamćena po pjevačkoj interpretaciji ali zato hoće po glumački jasno ocrtanoj bezizlaznosti moralne dileme ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, Aida, dir. Daniele Gatti, red. Sonja Frisell
Piše: Ivan Ćurković
Violete Urmane zrači scenskom osobnošću i suvereno vlada zahtjevnom dramskom ulogom Aide dajući joj potrebnu snagu u srednjem i nižem registru. Nakon dvadeset godina Metova je Aida tek ljuštura izvanjski spektakularne, a zapravo staromodno blještave vizualnosti u kojoj nema interpretacijske punine
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv
kritike